love can make you soft, but it shouldn't make you weak

Återigen en underbar helg och än är den inte slut för jag är ledig idag också! I fredags satte vi oss på Glädje några stycken från gamla klassen och kunde inte låta bli att prata om studentresa och andra fina minnen. Timmarna rusade förbi innan vi cyklade hem i julikylan. Det kommer bli så konstigt att inte gå tillbaka till skolan i höst och träffa dem varje dag.
 
Ella kom hit till mig i värmen nästa dag och vi lapade sol innan vi fixade sommarmiddag med grillad fisk, sallad och färska bär. Senare anlände även Amanda och vi satt mest och pratade om allt och ingenting.
 
Söndagen körde jag åkgräsklippare med order från familjen i Kroatien. Tydligen måste man klippa gräset med jämna mellanrum av någon anledning så det var bara att lyda. Men det var roligare än jag anat så det gjorde inte så mycket! Sedan tog jag mig upp på berget och sprang en mil. Men denna gången blev det två varv runt femman och det passade mig mycket bättre. Ett varv i taget och ormfritt dessutom! På kvällen lagade jag och Amanda tacopaj och kladdkaka som vi njöt av framför TVn.
 
Idag är en ny dag och jag ska ta vara på ledigheten. Göra lite saker som man inte prioriterar annars. En löprunda tänkte jag också klämma in. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0