big city life


Bild från Berlin

Först kan jag ju bara säga att helvete vilken stor stad (och då är väl inte den så stor om man jämför med storstäder egentligen?)! Efter 4 dagars åkande av tåg, tunnelbana, spårvagn och buss förstod jag fortfarande knappt någonting. Från början ville jag aldrig åka dit igen men nu har jag verkligen ändrat mig!

På lördagen var vi helt slut när vi kom till hotellrummet så vi käkade och slappade lite men tog oss sedan ändå in till Alexanderplatz, där vi hann med att kolla lite. Sedan mötte vi upp min farbror och hans familj och tog en bärtz på en typiskt tysk bar innan vi käkade indiskt på en himla mysig restaurang.

Söndagar är alla affärer stängda men det gjorde faktiskt ingenting för den dagen blev jäkligt bra ändå. Vi var och kollade på Berlinmuren på olika ställen där vissa delar fanns kvar och på museum om andra världskriget och öst- och västberlin. Ni kanske skulle tycka det var jätteointressant men jag tycker verkligen det är värt att se! Det blir nog så när man får se det på riktigt, då får man en helt annan bild av det.
Sedan var vi på handbollsmatch mellan Berlin och Kiel och det var ju det bästa på hela dagen! Helt sjukt vilken stämning det var där inne. Fullsatt läktare och ståplats så det var mer än 9000 personer och alla var verkligen med i matchen hela tiden.

Måndagen var vi på stan mellan 11 och 19 och fötterna var ordentligt döda efter det. Men lite grejer fick jag med mig och det bästa var en grön stickad tröja som man bara vill klappa på hela dagen!

Men åk dit tycker jag! Finns hur mycket som helst att kolla på och massor med bra shopping! Men man behöver nog två dagar till stan och åk med någon som kan tyska ganska bra med grymt lokalsinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0