hiss å diss - what?!

Yes jag ska hissa å dissa tänkte jag, haha. Trodde aldrig jag skulle göra dethär. Jag börjar med att dissa.

1. Att politikerna får göra reklam för sina partier. Tex sitter det en skylt på en stor väg ungefär där jag bor. Där står det: Rösta för möjligheternas Skaraborg. Det betyder ju ingenting!? Varför skulle någon rösta på dem för att de har skrivit så på skylten? Det syns ju bara att de har betalat en massa för att sätta upp en stor skylt och synas. Jag tycker inte de borde få göra reklam. De som vill rösta och vill veta vad de röstar på får själva ta reda på det. Valstugor är okej, det är till och med bra. Bra för de som enkelt vill ta reda på vad det finns att välja på.

Sen vill jag hissa.

1. Att ha en andra halva. Att ha en bästa vän som lika gärna kunde vara din syster eller bror. Någon som du kan glömma alla problem med, som får dig på bra humör även om det är åt helvete. Det är något att hissa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0