snart är den här

Julavslutning i handbollen ikväll och tränaren bjöd på glass. Han överraskade med typ 10 olika glassmaker och till det fanns det banan, grädde, nonstop, kolasås, chokladsås, jordgubbssås, kex och glasspinnar av choklad. Det var nog bara jag som inte blev mätt efter två portioner, jag är ju ändå ganska duktig på detdär med glassblandningar. Det som man inte får glömma i glassblandningarna är att man behöver något som skär av allt det söta, som jag till exempel använder keso, ricecrisp eller clementiner funkar också bra.

Drog en liten sväng på stan med Jossan efteråt och sen hem för att skapa julstämning med mamma. Vi har stått hela kvällen och kokat knäck som skulle få plats i 100 formar, men det slutade nog med 200. I bakgrunden var den gamla vanliga julskivan på med Ainbusk. Låtar som man kan utantill utan att man vet om det, bara för att de spelas i bakgrunden jul efter jul. Det är precis detta jag saknade när jag bodde ensam i lägenheten!

Nu ska jag fira jullovet med att vara uppe så länge jag orkar, och imorgon sova så länge jag bara kan. För jag är så TRÖTT! Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0